Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
Mevcut ve Potansiyel Müşteri

Günümüz yoğun rekabetinde müşteri memnuniyeti stratejisi en önemli pazarlama faaliyeti haline gelmiştir. Müşteriyi işletmenin odak noktasına yerleştirmek ve müşteri memnuniyetinin ötesine geçip müşteriye değer katarak müşterinin memnuniyeti doğrultusunda kararlar almak ve bunları uygulamak ancak müşteri davranışları hakkında bilgi sahibi olmakla mümkün olmaktadır. Bu amaçla memnuniyet düzeyinin belirlenmesi, memnuniyet düzeyinin düşük olduğu konularda bu duruma neden olan sebeplerin tespit edilmesi, iyileştirilmesi öncelikli konuların anlaşılması ve müşteri bağlılığını arttırmanın yollarının belirlenmesinin hedeflendiği araştırmalardır.

Potansiyel Müşteri, sizinle iş yapma potansiyeline sahip, sizinle çalışmak isteyebilecek, satın alım gücü olan ama henüz ulaşamadığınız, ulaştıysanız da satış yapamadığınız bir müşteri kitlesini ifade etmektedir. Potansiyel Müşterinin mevcut müşteriye dönüşebilmesi için öncelikle müşteri davranışlarını ve beklentilerini iyi analiz etmek çok önem taşımaktadır.

Tanınmış Marka/Marka Bilinirliği

Hedef kitlenizin markanıza ne kadar aşina olduğunu ve markanızı ne kadar iyi tanıdığını belirlemeye yönelik araştırmalardır. Hedef kitleniz bazında marka bilinirliğinizi ortaya koymaktadır.

Çalışan Memnuniyeti

Genel olarak çalışanların kurum ve kurumda çalışmaya ilişkin memnuniyet düzeylerini, kuruma ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi ve bu ölçümler sonucunda çalışanların memnuniyet ve bağlılıklarını artıracak aksiyonların planlanmasını hedefler. Kurum içinde verimliliğin ve iş performansının arttırılmasına yönelik gelişme alanlarını, çalışanının kuruma bağlılığını, kurumun önceliklerine ve genel performansına etkilerine göre belirlemeyi ve iyileştirmeye yönelik faaliyet/ iletişim planları oluşturmak için veriyi sağlamaktır.

Tüketim Eğilimi

Tüketicilerin tüketim ve satın alma alışkanlıklarını, pazardaki fırsatları ve bu alanlardaki değişiklikleri anlayarak, bu sayede ürün ve pazarlama çalışmalarınıza yön vermeyi hedefleyen araştırmalardır.

Vatandaş Memnuniyeti

Vatandaşın yerel yönetimlerden ve yerel yönetimlerin hizmetlerinden memnuniyetini ölçümlemeyi sağlayan araştırmalardır.

Gizli Müşteri

Kurumların ve kurum çalışanlarının hizmet aşamalarının, fiziksel görünümlerinin, personel davranışlarının standartlar çerçevesinde olup olmadığını denetlemeye yarayan araştırmalardır. Bu araştırmalar kurumların sundukları ürün veya hizmetlerin aksayan ve gelişime açık yönlerini görmeyi sağlar. Doğru aksiyonlar ile kurumun hizmet kalitesini artırmasına katkı sunar.
Gizli müşteri çalışmaları sadece kendi kurumlarınız özelinde değil rakiplerinizi de gözlemlemenizde size yardımcı olur. Böylelikle rakip bazlı strateji geliştirmenize olanak tanır.

U&A Kullanım, Tutum ve Davranış

Belirlenen ürün veya ürün kategorisinde, tüketicilerin ürüne ve pazarlamasına karşı reaksiyonları, tutumları ve davranış kalıplarının saptanmasına yönelik araştırmalardır.

Sosyal Araştırmalar

Toplumun kültürel, toplumsal, sosyo-ekonomik, coğrafi ve kişisel durumları hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla toplumun çeşitli toplumsal sorunları nasıl algıladığını, yorumladığını, sosyal değişim ve sosyal olayların sebep ve sonuçlarını anlamaya yönelik yapılan çalışmalardır.

Pre Test ve Post Testler

Ortaya çıkacak bir ürün, hizmet veya reklamın etkilerini ölçümlemek üzere gerçekleştirilen ilk ve son testlerden oluşan araştırmalardır. Ürün, hizmet veya reklamın sunulmasından önce ve sonra verilen yanıtlar analiz edilerek hedeflenen etkinin yaratılıp yaratılamadığı, verilmek istenilen mesajların hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığı ölçümlenir. Hem başarı oranı tespitinde, hem de istenilen etkiyi yaratmak için nasıl bir strateji ile devam edilmesi gerektiği konusunda bilgi sağlar.

Kurumsal İtibar

Kurumların sosyal paydaşları nezdinde itibarını ölçümlemeye yönelik gerçekleştirilen araştırmalardır.

Üye Memnuniyeti

Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları için gerçekleştirilmektedir. Kuruluşa üye firma temsilcilerinin kuruluştan memnuniyetini ortaya koymaktadır.

Pazar Payı

Ürün veya hizmet alternatiflerini genişletme, yeni bir pazara girme, müşteri hedef kitlesini genişleterek pazar payını büyütme ihtiyaçlarınızda pazar payını ölçümlemenizi sağlayan araştırmalardır.

Marka Algısı

İnsanların bir marka üzerindeki mevcut algılarını ölçümleyip, markanın nerede konumlandığını ortaya koyan araştırmalardır.

Siyasi Araştırmalar

Siyasetin genel durumunu, seçmenin beklentilerini, seçmenin tercihlerinde meydana gelen değişimlerin izlenmesini, partilerin ve siyasetçilerin performanslarını ve siyasi partilerin potansiyel oy oranlarını ortaya koymayı hedefleyen araştırmalardır.

İhtiyaç Analizi

Mevcut durum ile ulaşılmak istenen durum arasındaki farkı ortaya koymaya yarayan araştırmalardır. Kurumsal gelişimi sağlamak ve sürekli hale getirmek için, karşılaşılan sorunları ve ihtiyaçları tespit ederek değişim ihtiyacının ve isteğinin belirlenmesini sağlayarak, çözüm önerileri geliştirilmesine yardımcı olur.

Marka İmajı ve Kurumsal İmaj

Hedef kitle bazında oluşan kurum ve marka imajının ne olduğunu ve nasıl algılandığını, markaların güçlü ve zayıf yönlerini, marka sadakatini ortaya koyarak doğru markalaşma ve pazarlama stratejilerini belirlemeye yönelik araştırmalardır.

Tutum ve Davranış

Kişilerin ürün, hizmet veya olaylar karşısındaki tutumlarını ve bu tutumlar doğrultusunda ortaya koyacakları davranışları ölçümlemeye yarayan araştırmalardır.

.

Open chat
Whatsapp Hattı
Merhaba,
Size nasıl yardımcı olabiliriz.