Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kalitatif Yöntemler

Genelin ve alt grupların davranışları üzerine odaklanarak, davranış örüntülerini ortaya çıkarmayı ve detaylı iç görü elde etmeyi sağlayan araştırma yöntemidir.

Odak Grup Toplantıları

Hedef tüketici kitlesi içerisinden seçilen gruplar ile toplantılar oluşturularak veri sağlama yöntemidir.

Belirlenen bir konu hakkında katılımcıların bakış açılarına, yaşantılarına, ilgilerine, deneyimlerine, eğilimlerine, düşüncelerine, algılarına, duygularına, tutum ve alışkanlıklarına dair derinlemesine, detaylı ve çok boyutlu nitel bilgi edinebilmeyi sağlayan araştırma yöntemidir.
Odak grup görüşmeleri özellikle araştırma konusu hakkında sosyal kodlara veya konu hakkında “ne” ve “nasıl” sorularının yanıtlarına net olarak hakim olunamadığı hallerde tercih edilmektedir. Odak grup araştırması kişi ve kuruma ikame edilemeyecek veriler sunabilmesi amacıyla avantajlıdır.

Derinlemesine Mülakatlar

Belli bir soru formuna bağlı olmaksızın, tamamen keşfetmeye yönelik sohbetvari görüşme yöntemidir.

Belirlenen konu başlıkları altında konuşmanın akışına göre mülakata yön verilir. Derinlemesine mülakat yapmanın ana avantajı şirketlerin genellikle erişim sağlanması çok daha zor olan bir hedef kitleye ilişkin tüketicilerden geri bildirim almalarına olanak sağlamasıdır.

Eşlikli Alışveriş

Katılımcının alışveriş davranışlarını anlamak için saha araştırmacının katılımcıyla berlikte alışveriş yaptığı yöntemdir.

Alışverişi takiben katılımcı ile bir görüşme yapılmaktadır.

Eye Tracking

Göz bebeği hareketlerinin kızılötesi ışınlar yardımı ile izlenerek kalitatif ya da kantitatif sonuçlar sunan bir teknolojidir.

Bu teknikte kullanıcıların gerçek nesnelere ya da bir ekrana bakarken göz bebeklerinin nereye odaklandığını tespit etmek mümkündür. Katılımcıların test esnasında ilk baktıkları nokta, odaklandıkları alanlar ve bu alanlara bakma süreleri gibi önemli veriler sunar.

Projektif Teknikler

Projektif testler kapsamında en sık uygulanan testler kelime ilişkilendirme testi, cümle tamamlama testi, tematik takdir testi, eşli resim testi ve sembolik analojidir.

Katılımcıların duygularını, tutumlarını, izlenimlerini, amaçlarını, tepkilerini ve benzerlerini üçüncü bir kişiye veya bir nesneye yansıtmaları için teşvik edildiği testlerdir. Katılımcılar bazı durumlarda görüşlerini, düşüncelerini, hislerini doğrudan yansıtmaktan çekinme eğilimine sahiptir. Bu teknik ile katılımcının kendini yansıtması teşvik edilir ve içsel duygular ortaya çıkarılır.

Gözlem

Gözlem, varlık ve olayların kendi doğal ortamlarında planlı ve amaçlı olarak incelenmesidir.

Belirli bir olay, nesne ya da durumla ilgili bilgi elde edilmek istenildiğinde herhangi bir ortamda bu teknik kullanılır. Gözlem tekniği, bireysel olarak uygulanabileceği gibi küçük ve büyük gruplar ile de uygulanabilir.

Kantitatif Yöntemler

Gözlem ve ölçmeye dayalı, objektif veriyi arayan, ölçülebilen değişkenler arasında nedensel ilişkileri araştırarak evrensel genellemeler yapan araştırma yöntemidir.

CATI (Bilgisayar Destekli Telefon ile Anket)

Bilgisayar destekli telefonda anket yöntemidir.Stüdyolarımızda görevli saha araştırmacılarımız yazılımımız tarafından üretilen rassal aramalara cevap vererek araştırmaları gerçekleştirir.

Gelişmiş pazarlarda her geçen gün payı artan CATI yöntemi birçok açıdan daha avantajlıdır. CATI ile yapılan araştırmalarda herhangi bir coğrafi kısıtlama olmadığı için ulaşıma ve veri girişine harcanan zaman ortadan kalkar ve proje süresi kısalır. Çalışma süresi içerisinde daha fazla kişiyle görüşülmesi mümkün olduğu için birim maliyet düşer. CATI araştırması için görev verilecek proje ekibi diğer araştırma yöntemlerinde olduğu gibi detaylı olarak eğitimden geçirilir ve son kontroller için pilot uygulama yapılır. CATI araştırmaları süpervizörler denetim ve eşliğinde gerçekleştirilir.

CAPI (Bilgisayar Destekli Yüz Yüze Anket)

Bilgisayar veya tablet üzerinden saha araştırmacılarının görüşmeciler ile yüz yüze anket gerçekleştirmesidir.

Yazılımımız sayesinde GPS bağlantısı ile araştırmanın gerçekleştirildiği lokasyon ve koordinat bilgisini görüntüleme imkanı sunar. CAPI uygulamalarında yazılımımız verilen komutlar ile sistematik olarak anketör hatalara izin vermez.

CAWI (Bilgisayar Destekli Web Anketi – Online Anket)

Online anket yöntemidir. Masaüstü bilgisayarlarda, tabletlerde veya cep telefonlarında katılımcı kendisine iletilen link üzerinden anketi tek başına doldurur.

Bu yöntemde anketöre ihtiyaç yoktur. Tüm anket türleri arasında en hızlı ve en az maliyetli araştırma yöntemidir.
Algoritma araştırma olarak yeni Geliştirdiğimiz %100 yerli ürünümüz olan online anket aplikasyonumuz ile daha az maliyetlere daha hızlı hizmet vermekteyiz.

Gizli/Gölge Müşteri

Bir ürün ya da hizmet sürecinin gizli müşteri olarak saha araştırmacılarımız tarafından istenilen kriterler doğrultusunda gözlemlenerek tarafsız bir şekilde değerlendirilmesi yöntemidir.

Tüm birimlerinde aynı hizmet kalitesini sağlayıp bunu sürekli kılmaya özen gösteren kurumlar uyguladıkları Gizli/Gölge Müşteri projeleri ile müşteri gözünden hedefe yönelik performans değerlendirmesi yapmış olurlar. Gizli/Gölge Müşteri Verilen hizmetle ilgili zayıf yönler saptanır, rakiplerin hizmet kalitesi ile karşılaştırma yapılır, alınan önlemlerle rekabet gücü geliştirilir. Çalışanlar firma normlarına uygun ve beklenen şekilde davranma alışkanlığı geliştirir ve teşvik mekanizmaları ile çalışanların motivasyonu yükselir.

B2B

Kurumsal müşterilerinizi araştırabilmek için ilgili şirketlerde karar veren esas kişilerin belirlenmesi,

bu kişilerden randevu alınması sonucu yapılan, görüşülen yöneticilerin teknik ve mesleki tecrübelerinden de faydalanıldığı bir araştırma yöntemidir.

Open chat
Whatsapp Hattı
Merhaba,
Size nasıl yardımcı olabiliriz.